u klik me,i klik u back :)

Rabu, 28 Julai 2010

tinggal kenangan...

Dari kecil saya ndak pernah ada pet sendiri.kalau ada pun pet untuk famiy la.baru-baru ni kucing x tau dari mana tiba2 datang p rumah tempat saya tinggal ni.time dia datang memang bunting sudah la.lepas beberapa minggu beranaklah kucing ni.ada 2 ekor anak kucing yang tercomel ni di rumah.mula2 saya x peduli sangat, tapi lama2 sayang pula sampai sy belikan makanan kucing untuk ibu kucing n the kittens.semuanya untuk kesihatan dan bulu yang cantik....


kucing 3bulu ni betina.nama dia Jelita...dia memang suka menyendiri.kurang agresif.yg dia tau duduk diam2 sambil berkhayal...hehehehe....



paling suka picture ni...so loving n calm kan?yang ikut bulu ibu kucing tu jantan.saya panggil dia gedoot sebab dia kuat sangat makan n terlalu hyperaktif.hmm..ibu kucing ni kami panggil dia mamanya ngeh ngeh ngeh~~~



Gedoot n Jelita suka tidur petang...tengok tu...tidur dekat tangga lagi sampai ucu limpas dia x sedar kucing tu sudah jatuh sampai ke bawah.apalagi budak tu jerit sambil berlari turun ambil balik kucing tu....terus ditiup2 kepala kucing tu.kesiankan,syok2 tido kena tendang pula....cis!!!


kesian Jelita langsung x dpt makan sebab si Gedoot sudah conquer semua makanan...

Tapi ni semua tinggal kenangan.bulan mei lepas saya balik kampung hampir 2 minggu.balik ke Tawau semula saya tanya orang di rumah.mana anak - anak kucing tu?dorang cakap hilang time main di luar rumah. yakah hilang?hmm....saya percaya sajalah sebab saya tidak nampak apa yang berlaku.time tu memang sedih woo~~~....sampai sekarang pun masih teringat2 lagi...kalau nampak gambar ni mesti rindu sangat2...sebab dulu time tengok tv Gedoot suka lari sana sini...siap langgar2 Jelita lagi sebab adik ni memang x suka main macam abang dia.dia jenis cool N steady saja...hehehe...sekarang xda lagi yang lari2,gigit kunci bilik,berebut makanan di belakang rumah...Semuanya Tinggal Kenangan.....

2 ulasan:

  1. alala
    sweetnyep
    xpe2.. sabar je la ek

    BalasPadam
  2. nak buat mcm mn kan?xpa la...orang sabar selalu dapat balasan yang lebih dari yang lain...cuma bezanya lambat sikit...hehehe....;)

    BalasPadam