u klik me,i klik u back :)

Selasa, 10 Ogos 2010

My FrUiT BaBy

Hari2 buka blog.setiap kali buka, mesti blogwalking tapi update blog selalu tangguh.tak tau mau tulis apa padahal banyak program/aktiviti yang saya join.Hmmm...ni kali nak cerita berabis la pasal my fruit baby yang suka tgk channel 611 ni.hehehehe....kalau saya balik kg, selalu kena tegur sebab bnyk sangat tgk tv.baca buku?buat homework sekolah?boleh kira pakai jari tangan.punyala jarang.kadang2 kakak sulung saya kol bgtau perkembangan semasa di kampung.aktiviti utama budak2 ni tgk tv dan membelasah enset2 yg yang ada di rumah(snap gmbr sini sana n record suara sendiri sampai sakit kerongkong...hehehe)
Minggu lepas(selepas beberapa minggu saya menyepi dari keluarga di kg)kakak sulung saya-cikgu d Kota Marudu-call.saja2 la tanya kabar(takut kali saya merajuk lama2 sampai x mo lagi balik kg...:P).tanya mcm biasa la....buat apa...sihat ka...keja macam mana...ada duit ka....pastu saya punya jawapan pun biasa2 juga la....x payah jawab lebih2 nanti bikin susah orang kampung...hehehe...
cerita2 sampai panas telinga saya sebab enset lama menempel d telinga,pastu keluarla cerita Jacques-my fruit baby tu la- dapat tempat pertama dalam kelas dia(1Bestari)exam baru2 ni.mula2 dengar saya ok ja....tiba2..."hah! No1?yaka?isk...mcm x percaya la...bukandia selalu tgk tv ja ka di rumah?"Hepi sgt2 sebab walaupun dia bukan mcm budak lain...mcm kawan2 dia, yang senang selalu, yg jenis nak itu ini terus dapat...tapi dia masih boleh berjaya.walaupun selalu kena marah oleh orang2 yg "menjengkelkan itew"
tapi dia tetap cool n steady.pastu my sis bgtau lagi..sampai rumah riuh bapa dia ni(my brother la)bagitau org2 dlm rumah yg anak dia yg xda gigi depan tu dapat no.1...hehehe....mau tau ka apa reaksi org2 yg "menjengkelkan itew?"
yg terkebetulan pula ada di rumah pada waktu itu?mulut dorang mcam kena gam gajah pula...senyap terus....xda pula cakap,"wah...bagusla lulus.belajar kuat2.nah gula2 sebab dapat no.1" Wala na cakap2.padahal yg "menjengkelkan itew" la yg rancak sgt mcm popcorn perisa pandan kalau nak marah budak2 ni....kesian dg dorang.

Takpa la Ques....kamurang jangan risau...umur kamurang sekarang ni time utk bermain n belajar saja...yang lain biar anty2 ko n bapa ko yang uruskan...jgn dengar cakap orang nanti tidak maju dalam kehidupan...chaiyok2 my fruit babies....anty gemuk sayang kamu semua...^____^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan